Anti-superstition program at JU Campus by Prabir Ghosh

যাদবপুর বিশ্ববিদ্যালয়ে কুসংস্কারবিরোধী অনুষ্ঠান

Prabir Ghosh in an anti-superstition program organized by Prometheus, Jadavpur University and overwhelmingly participated by Presidency College Science Club (3)

Prabir Ghosh in an anti-superstition program organized by Prometheus, Jadavpur University and overwhelmingly participated by Presidency College Science Club in TEQIP building, JU campus on 07th November, 2013.
The program that concluded with sensational live demonstration of Hypnotism by Prabir Ghosh, was a real crackerjack…. no wonder that the auditorium got ‘over-capacitated’.
The vibrant participation from the audience, bubbling with so many questions was highly encouraging .
On behalf of the association, we again extend my sincere greetings and thanks to Prometheus, JU, Presidency Science Club and all who attended the session…

Prabir Ghosh in an anti-superstition program organized by Prometheus, Jadavpur University and overwhelmingly participated by Presidency College Science Club (1)

গত ৭ নভেম্বর ২০১৩ যাদবপুর বিশ্ববিদ্যালয়ের টি ই কিউ আই পি বিল্ডিং-এ একটি কুসংস্কারবিরোধী অনুষ্ঠান পরিচালনা করলেন প্রবীর ঘোষ। এই অনুষ্ঠাণের উদ্যোক্তা যাদবপুর বিশ্ববিদ্যালয়েরই ছাত্র-ছাত্রীদের একটি সংগঠন ‘প্রমিথিউস’। অনুষ্ঠাণে দর্শকরূপে হাজির ছিলেন যাদবপুর বিশ্ববিদ্যালইয়ের ছাত্র-ছাত্রীরা এবং প্রেসিডেন্সি কলেজের সায়েন্স ক্লাবের ছাত্রছাত্রীরা।

হল ভর্তি ছাত্র-ছাত্রীরা এদিন অনুষ্ঠান মঞ্চে প্রবীর ঘোষের ‘সম্মোহন’ দেখে এবং তার মনোবিজ্ঞানীয় ব্যাখ্যা শুনে একেবারে তাজ্জব। অনুষ্ঠানের মূল আকর্ষণ ছিল এটিই।

আমরা ‘ভারতীয় বিজ্ঞান ও যুক্তিবাদী সমিতি’’র পক্ষ থেকে ওই অনুষ্ঠাণের উদ্যোক্তা এবং অংশগ্রহণকারীদের জানাই অনেক অনেক সংগ্রামী অভিনন্দন।

Prabir Ghosh in an anti-superstition program organized by Prometheus, Jadavpur University and overwhelmingly participated by Presidency College Science Club (6)

If you found this article interesting, please copy the code below to your website.
x 
Share

6 Responses to “Anti-superstition program at JU Campus by Prabir Ghosh”

  1. Neha 9 November 2013 at 9:40 PM #

    awesome!!

  2. Madhusudan Mahato 11 November 2013 at 2:57 PM #

    Thanks to all Students of JU for this programme……………………………………..Madhusudan Mahato,Katabera,Purulia.

  3. santosh sharma 12 November 2013 at 11:50 PM #

    great….

  4. biplab das 13 November 2013 at 12:14 AM #

    যাদবপুর ক্যাম্পাস বরাবরই যুক্তিবাদী ছাত্র ছাত্রীদের আখড়া।

  5. Manish 15 November 2013 at 8:11 PM #

    Good to see the LION back in action!!!!

  6. pronay 23 November 2013 at 10:32 AM #

    Thanks to all Students of JU


Leave a Reply